2018. szeptember archívum

A magyar népmese napja alkalmából Mátyás király meséket
nézhettek a szünetekben az aulában az arra járó kicsik és nagyok.

Előzmények:

A TOYOTA DREAM CAR ART CONTEST országos rajzpályázatán autót kellett tervezni a gyerekeknek. A Pallavicini Sándor Általános Iskolából Gál Anett I. helyezést, Csiszár Dániel és Farkas Gréta III. helyezést értek el, Lévai Eszter, Németh Lili és Bacsa Gergő különdíjasok lettek. A Sándorfalvi Térségi Alapfokú Művészeti Iskolából Gyöngyösi Réka és Nagypál Borbála II. helyezést ért el, Szabó Zsófia különdíjas lett. Ezek a tanulók munkáikkal tovább jutottak a verseny nemzetközi (európai) fordulójába. Itt, Csiszár Dániel (Pallavicini Iskola) tovább jutva a világ döntőbe Bronz diplomát, Nagypál Borbála (STAMI) Különdíjban részesült és képviselhette hazánkat és Sándorfalvát Japánban. A világból összegyűlt 33díjazottból Európát hét ország (Azerbajdzsán, Grúzia, Lengyelország, Spanyolország, Ukrajna, Egyesült Királyság 1-1 fővel, hazánkat két tanuló) képviselte. A díjkiosztó hetében (augusztus 26-31.) gazdag Nagoyai és Tokiói programokon vettek részt a gyerekek.

Borcsi beszámolója:

A Toyota idén már 12. alkalommal hirdette meg a Toyota Dream Car rajzversenyét. Én egy olyan autót rajzoltam, ami a koszos, szennyezett környezetet megtisztítja és széppé teszi a világot. A versenyre, a Sándorfalvi Térségi Alapfokú Művészeti Iskola festészet óráján készültünk Török Zsuzsa felkészítő tanárom segítségével. Nagyon megörültem, amikor kiderült, hogy a magyarországi versenyen a 8-11 év közötti kategóriában én lettem a második és nyertem a Fővárosi Állatkertbe egy családi belépőjegyet, valamint ezzel a helyezéssel részt vehettem a Világversenyen. Az örömünk csak akkor fokozódott igazán, amikor felhívtak a szegedi Toyota szalonból, hogy bejutottam a rajzommal a Világverseny döntőjébe és 2018. augusztus 26-án Japánba utazhatok a díjkiosztóra. Az idei évben a világ 76 országából mintegy 650 ezer pályázat érkezett a Toyota rajzpályázatára.  A díjátadó ceremónián az alábbi országokból voltak résztvevők:

Ausztrália (1),Kambodzsa (1), Indonézia (1), Irak (1), Japán (5), Kuvait (1), Laosz (1), Koreai Köztársaság (1), Sri Lanka (1),  Tajvan (1), Thaiföld (3), Vietnam (2), , Ghána (1), Kenya (2), Líbia (1), Argentína (1), USA (1), ebből Európát hét ország képviselte: Azerbajdzsán (1), Grúzia (1), Lengyelország (1), Spanyolország (1), Ukrajna (1), Nagy-Britannia (1) és Magyarország (2 )fő.

A legfiatalabb versenyző Líbiából érkezett (Brebesh Meeral Mhemed Ali 5 éves).

Elérkezett a várva várt augusztus 26-a… Még sohasem utaztam repülővel, így nagyon izgatott voltam! A 12 órás repülőút után fáradtan érkeztünk meg Nagoyába, ahol sok szeretettel vártak a szervezők és autóval elvittek bennünket a szállodába. Egy kis pihenő után elmentünk megnézni a nagoya-i várat. Az időjárás nagyon meleg és párás volt, számomra nagyon érdekes, hogy az emberek esernyővel védekeztek a nap ellen. Az emberek az utcákon fekete-fehérben jártak és mindenhol nagy volt a tisztaság.

A második napon kezdődtek a hivatalos programok, először bemutatkoztunk, majd elmentünk a Toyota Kaikan Múzemba és a Toyota Motomachi gyárába, délután pedig a Shinkansen-en (ez a helyi gyorsvasút) utaztunk Tokióba.

A következő nap délelőttjén volt a díjkiosztó ünnepség, ahol én egy különdíjat kaptam. Délután elmentünk a Toyota MEGA WEB-be (ez egy nagy szabadidőpark), ahol kis autót vezethettem és többféle elektromos eszközt próbálhattam ki.

Csütörtökön délelőtt a Sumida folyón kirándultunk hajóval, riksáztunk, majd elmentünk a Sensoji Templomhoz és az Asakusa bazárba. Este a búcsú vacsorán beöltöztettek bennünket Yukata kimonóba, amit haza is hozhattunk. Búcsúzóul megajándékoztuk egymást apró ajándékokkal.

Amikor volt egy kis szabadidőnk, barangoltunk a városban, óceánparton és különlegességeket (pl. rák, különböző halak, stb.) ettünk.

Gyorsan elérkezett a péntek, amikor indultunk haza.

Ez egy felejthetetlen élmény marad számomra!

Az idei évben a kerékpáros 5 próba 1. állomásán a Fehér-tóhoz bicikliztünk.